Przejdź do głównej zawartości

Dlaczego Misia a nie inny pies?

Dlaczego Misia a nie inny pies? To pytanie zadaje sobie chyba dużo osób którzy planowali psa konkretnej rasy a ostatecznie biorą małego burka. 
Ja nie mam wyrzutów o to ze wzięłam Misie a konkretnie Isie bo tak nazywała się na początku, według mnie jest taka idealna ale nie do końca. Ale zacznijmy od początku... 
Gdy nie miałam w ogóle pojęcia o Misi myślałam konkretnie o jednej rasie (wszystko było już zaplanowane) miała być to suczka czarnego Owczarka niemieckiego, a odebrać ją miałam w grudniu, już szykowałam się do przyjścia małej czarnej kulki do domu kupowałam jedzenie dla szczeniąt ras dużych, zabawki itp. Ale przed świętami zobaczyłam małą czarno - brązową suczke na oddanie, suka ze zdjęcia przypominała owczarka ale była za mała na niego.... Gdy poszłam ją zobaczyć była to niewielka psinka sikająca pod siebie bez ogona! Była to właśnie moja Misia! Zakochałam się w niej i stanęłam przed chwilą prawdy... Czy zaczekać na wymarzonego ON-ka czy jednak wziąć tą bezbronną psinke. Padł wybór na małego szczyla bez ogona. Misia miała dość  trudne dzieciństwo jeśli mogę tak to nazwać, miała połamane żebra, do teraz boi się mężczyzn i dzieci nawet do kobiet podchodzi z ostrzeżeniem. 


Misie zabrałam odrazu po tym jak ją zobaczyłam, ktoś może pomyśleć że źle zrobiłam nie zastanawiając się, ale nie żałuję! 
Wiedziałam miej więcej jakiej wielkości będzie i zdawałam sobie z tego sprawę że nie będzie wielkości wymarzonego Owczarka,  Tylko mini parówki. 
W domu poznała kotkę pusie którą polubiła odrazu ale kotka nie sapała do niej miłością na początku i psa Fafika [*] który nie polubił niestety małej Misi. 
Misia za szczeniaka była bardzo grzeczna gdy chciała siusiu piszczala pod drzwiami lub stała i szczekała a miała zaledwie 3 miesiące. Prawda jest taka ze nie wiedziałam tylko jaki charakter będzie miała ta mała kulka sierść, ale ma go naprawdę super! 
Czego chcieć więcej od mojej małpy? 
Gdybym teraz miała wymarzonego ON-ka nie wiem co by było, pewnie też bym kochała tego psa, ale jednak Misia to był znak abym ją wzięła z tam tego domu. I w ogóle tego nie żałuję, pies (ON-ek) którego miałam wziąć znalazł dom i czasem widuje go na mieście, adoptowała ją pewna pani która na moje oko ma coś wspólnego z behawioryzmem. 
Ja natomiast mam małego kurdupla na krótkich łapach bez ogona i z wyjątkowym charakterem, który uwielbia ćwiczyć i biegać oraz zaganiac, który poliże mnie rano po twarzy i pocieszy kiedy będę smutna, Jest to pies z którego jestem naprawdę dumna i znam ją wystarczająco długo a wciąż mnie zaskakuje, jest to pies który zawsze jest chętny poćwiczyć i potrafi słuchać, Micha to pies który pójdzie za mną wszędzie nawet na koniec świata, który potrafi się wygłupiać i czekać na mnie gdy mnie nie ma. Misia to mój wymarzony pies i nie wyobrażam sobie nie mieć jej przy sobie. 




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Welsh Corgi Pembroke a Cardigan - Różnice

Wielu z nas napewno myślało nad tym czym różnią się te dwie rasy, a ździwię was różnią się i to bardzo. Poza umaszczeniami różnią się przedewszystkim charakterem (o wyglądzie za chwilę) Ja jestem "Spembroczała", całkowicie wolę Pembroki. :) Moim zdaniem są bardziej otwarte i serdeczne, cardigany to psy jednego pana, nie podchodzą tak entuzjastycznie do obcycych, podchodzą do wielu spraw bardziej z dystansem. Pemy zaś są pełne radości i pozytywnego nastawienia do niemalże wszystkich. Jeżeli chodzi o "inteligencję" to zarówno Pembroki, jak i cardigany są bardzo inteligentne, posłuszne, oddane właścicielowi :) Jeżeli natomiast chodzi o wygląd to różnią się całym ciałem Cardigan jest masywniejszy, cięższy, ma inny wyraz pyska, jego uszy są duże i na końcu zaokrąglone, zazwyczaj Cardigany są dłuższe od Pemów i zawsze mają ogon, sierść jest krótka i dozwolone jest każde umaszczenie, jeśli powierzchnia biała nie przekracza 30%. Rodzaje umaszczenia u cardiganów: -

Vastgotaspets = Vallhund

Witajcie długo nic nie było na tym blogu więc powracam do żywych. Niedawno poznałam nową rasę, niestety tylko z Internetu. Jest bardzo podobna do corgi więc postanowiłam ją opisać tutaj. (Wszelkie informacje są z internetu czy też książki o psach, a zdjęcia z google)                         VALLHUND Nr FCI 14 Pochodzenie: Szwecja Wzrost: psy i suki 33-40 cm Waga: 12-14 kg Umaszczenie: szare z ciemnym włosem podszerstka i jasnopopielatymi albo żółtoszarymi partiami na gardle, piersi, pysku i częściowo na łapach. KRÓTKA HISTORIA Jest to jedyny niski pies zaganiający pochodzący z północy. Mimo niewielkich rozmiarów jest doskonałym psem zaganiającym. W razie potrzeby gryzie bydło w pięty. Psy te są bardzo podobne do welsh corgi. CHARAKTER To wytrwały i pełen temperamentu pies pracujący. Warto go docenic i w razie potrzeby zapewnic mu jak najwiecej ruchu. Jak kazdy pies owczarski garnie sie on do pracy i ma spokojne usposobienie jedynie wówczas, gdy jest odpowiednio zatru

O rasie - Welsh Corgi cardigan

Welsh Corgi Cardigan  wywodzą się od dawnych psów celtyckich, które przybyły na wyspy ok. 2000 lat temu. Wielu kynologów jest zdania, że czworonogi były od wieków hodowane jako dwie oddzielne rasy – cardigan (występujący najliczniej w hrabstwie Cardiganshire) oraz  pembroke . Cardigany były bliższe psom w typie jamnika, natomiast pembroke miały wiele wspólnego ze szpicami. Wygląd- Welsh Corgi Cardigan  to krępy, mocny, ruchliwy i wytrzymały pies, o wydłużonym tułowiu i ogonie, który przypomina lisią kitę.  Głowa  lisia w kształcie.  Czaszka  szeroka i płaska między uszami, lekko zwężająca się ku oczom, a ponad nimi trochę wysklepiona.  Stop umiarkowanie zaznaczony. Długość kufy do długości mózgoczaszki jak 3 do 5.  Kufa  lekko spiczasta, podobnie jak i nos; nie może być tępa. Żuchwa mocna, ale niezbyt silna. Nos czarny.  Oczy  średniej wielkości, o żywym i łagodnym wyrazie, dość szeroko rozstawione. Możliwie ciemne, stonowane z umaszczeniem, o ciemnych powiekach. Oczy częściowo l